سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهود

تا محرم کمتر از دو ماه دیگر باقیست آیا آماده شده ایم تا امسال با معرفت بیشتردر فضای روحانی محرم  جرعه جرعه از شراب عشق بنوشیم؟

به این بهانه و به امید قرب الهی از راه معرفت امام حسین(ع) نگاهی به کتاب زیبای کربلا مبارزه با پوچی ها اثر استاد اصغر طاهر زاده می اندازیم .

نهضت و حکمت امام حسین(ع) یک انتخاب واقعی مافوق رسم زمانه است چرا که علم مبنای انتخاب عالم است یعنی عالم هر چه انتخاب می کند عالمانه انتخاب می کند و اینچنین انتخابی انتخاب آزادانه است و برعکس ترس مبنای حرکت انسان جامعه زده و مرعوب است و چنین انسانی انتخاب آزاد ندارد . انتخابی که بر اساس کشش های غریزه یا ترس باشد آزادانه نیست.معاویه می داند که عده ای تحت تاثیر جو جامعه انتخاب و زندگی میکنند و در حقیقت انتخاب ندارند و لذا معاویه نقشه و حیله خود رااز همین جا شروع می کند و همان افراد را طعمه سیاست های خود قرار میدهد  و چنین انسانهاییی کم نیستند. معاویه حکومت زورمدارانه ای را برپا می کند که انسان دارای اقتدار روحی آن شرایط را نمی تواند تحمل کند ولی انسانهای بی محتوا به راحتی طعمه پوچی زمانه ای می شوند که ترس بر آن حکومت می کند و آلت دست قرار می گیرند.



نوشته شده در دوشنبه 90 مهر 25ساعت ساعت 1:58 عصر توسط خانم سخائی| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin